Vorige week heb ik je de eerste foto’s van de vakantie laten zien. Natuurlijk heb ik de tweede week nog veel meer foto’s gemaakt en die deel ik vandaag.

De tweede week van de vakantie was het weer iets slechter, dat vonden we eigenlijk niet zo heel erg. Doordat de wind wat opstak en de temperatuur iets zakte, konden we ons eindelijk weer voortbewegen zonder een liter zweet per minuut te verliezen. Als we een plekje uit de wind zochten was het heerlijk!

We besloten om naar Oosterend te fietsen en vanaf daar alle strandpaviljoens op de route terug naar het huisje te bezoeken. Oosterend is zo’n 12 kilometer vanaf ons huisje. Het fietsen ging heerlijk, we hadden de wind vol in de rug. We hebben bij het Heartbreak Hotel, het strandpaviljoen van Oosterend, even een snelle lunch gehad. De bediening was helaas niet zo goed, dat viel wat tegen.

Na het Heartbreak Hotel zijn we neergestreken bij Kaap Hoorn. Daar hadden we de hele dag wel kunnen zitten, wat een fijne plek was dat!

Mijn minst favoriete plek was de Zandzeebar in Formerum. Het voelde een beetje als een kruising tussen een strandtent in Bloemendaal en een Hindoestaanse tempel. Wel kregen we er een likkoekje bij de koffie. Kijk, dat zijn dingen die me blij maken! De foto is van het koekje van mijn vriend, want die van mij was al op zodra ik hem zag, haha. ’s Avonds hebben we heerlijk gegeten in De Branding, het strandpaviljoen van Midsland aan Zee.

20160726_211327(0)

We zagen ook deze vieze kwallen op het strand, haha! De bovenste was heel groot, en de onderste was heel klein.

Op het terras van De Koffiepot in Midsland krijg je een Tiny Tony bij de koffie! Ook kun je daar halve Tony’s Chocoloney repen bestellen. Dit heb ik niet gedaan, omdat de tosti toch wat voedzamer was, haha! Het schattige musje op de onderste foto kwam even de tafel achter ons schoonmaken.

We werden donderdag wakker van een heel vreemd geluid. Het klonk alsof een dier ergens in stikte. Mijn vriend besloot buiten te gaan kijken, en kwam deze brutale fazant tegen. De fazant keek naar mijn vriend met een blik van “Nou, komt er nog wat van dat ontbijt?” Haha. Hij heeft nog een tijdje rond ons huisje gehangen en mijn vriend voerde hem een stukje brood. Omnomnom.

We gingen al twee weken ’s avonds naar het strand, in de hoop drieteenstrandlopers tegen te komen. Dit zijn kleine vogeltjes die heel snel langs de branding lopen. Ze zijn echt zo grappig! Op vrijdagavond, de avond voordat we weggingen, zagen we ze eindelijk. En wat zijn ze leuk! Ik kan echt uren naar deze beestjes kijken, en ze maken me zo aan het lachen met die lange pootjes en dat kleine lijfje. Ik ben zo blij dat we ze nog hebben gezien.

20160730_100918

De laatste dag moesten we al vroeg het huisje uit. We stonden om half 10 al te stofzuigen en te dweilen, haha! Dat doen we thuis nooit zo vroeg. De fazant kwam nog even afscheid nemen, zo lief. We besloten nog even naar de strandovergang van West Aan Zee te rijden. Kijk die lucht, zo mooi! De ligstoelen horen bij het strandpaviljoen, hier gaan we volgend jaar zeker even heen.

Na deze korte stop reden we door naar West. Hier hebben we nog even naar levende kwallen en krabben gekeken, en zijn we nog op de pier geweest. De andere boot kwam net aan, dus daar hebben we foto’s van genomen. Heel bijzonder om de boot van zo dichtbij te zien varen zeg!

Om vijf uur was het dan echt zo ver, we moesten de boot op. Ik was zo verdrietig! Ik wou nog helemaal niet naar huis. Onderweg kwam deze meeuw ons een beetje opvrolijken en de wolken voor de zon gaven een prachtig uitzicht.

20160730_195914

Gelukkig was Whiskey wel blij dat we weer thuis kwamen. Ze wou zelfs in de auto springen, haha.

Terschelling, tot volgend jaar.