Een paar maanden geleden sportte ik fanatiek. Drie keer per week rende ik rondjes door de wijk. Daarnaast beulde ik mezelf ook nog eens drie keer in de week af in mijn sportkamertje. Maar het ging goed! Het ging goed met mij, met mijn voeding en mijn lichaam.20161005_103244

Althans, nu ik erop terugkijk ging het eigenlijk helemaal niet goed. Mijn knieën deden pijn, en ik kwam niet verder in mijn trainingsschema. Mijn lichaam liep op zijn limiet, maar ik ging door en verder en vaker. Tot er iets gebeurde waardoor alles in één keer stop werd gezet.

Ik viel van de trap, en hard ook. Mijn broekspijp valt vaak over mijn hak en net die ochtend besteedde ik daar geen aandacht aan. Je voelt hem natuurlijk al aankomen. Met mijn telefoon in mijn hand en de slaap nog in mijn hoofd, stapte ik net met mijn hak op de volgende trede. Mijn broek gleed weg, net als ik.

Het zal er ongetwijfeld enorm komisch uit hebben gezien, haha! Ik stuiterde echt op mijn kont van de trap. Vasthouden had geen zin, maar mijn val breken nog wel. Ik was duizelig, en kon de eerste vijf minuten niet staan. Mijn vriend was gelukkig nog thuis! Hij hielp me naar de bank, waar zitten of liggen me enorm veel pijn deed. Conclusie: gekneusd stuitje. Auw.

Een flinke blauwe plek sierde de achterkant van mijn bovenarm, en ook mijn billen waren fifty shades of blue. De blauwe plekken trokken redelijk snel weg, maar de pijn in mijn stuitje bleef. Ik kon niks. Niet zitten, niet squatten, niet crunchen, niet rennen. Het was een verschrikkelijke periode waarin ik maandenlang niet kon sporten.

Daarna vergat ik hoe fijn het is om te sporten. Liever bankhangen dan zweten, was mijn motto. Tot de weegschaal vier kilo meer aangaf en ik besloot dat het zo niet langer kon. Ik contacteerde Cynthia, van het Instagram account Fitcynthia. Ze ziet er zo goed uit, wow! Dat wil ik ook.

Cynthia maakte voor mij een workout schema, en een macro schema. Poeh, dat was even slikken zeg. Ik was gewend aan 60% koolhydraten, 20% eiwitten en 20% vetten. Nu moest ik ineens aan 15% koolhydraten, 45% eiwitten en 40% vetten. Later hebben we samen besloten om er 20% koolhydraten van te maken, en 40% eiwitten.

Het is onmogelijk om als vegan 40% eiwitten te eten, en daarbij 20% koolhydraten. Wel met extra eiwitpoeders, maar zoals je maandag al hebt kunnen lezen ben ik door mijn budget heen haha! Daarom ga ik een maand vegetarisch. En dat gaat heel erg goed! Het is wel lastig omschakelen maar mijn eiwitten gaan omhoog en mijn koolhydraten naar beneden. Nog een paar weekjes tot ik weer vegan kan eten. Maar waar het kan blijft vegan de boventoon voeren, zo bestaat mijn ontbijt uit sojayoghurt en is tempeh mijn favoriete vleesvervanger.

20160331_174915

Intussen ben ik al 1,6 kilo kwijt, zo blij! Ik voel me goed, en heb zo veel plezier in het sporten. Sporten doe ik nu nog “maar” vier keer in de week. Cynthia heeft mij een trainingsschema gegeven dat aansluit op mijn probleemgebieden. Ze beantwoordde zelfs om 11 uur ’s avonds nog mijn vragen. Dus, ik maak een ontzettend diepe buiging voor deze topper! Zij is mijn inspiratie en motiveert me. Ze verteld welke producten ik het beste kan kopen en is altijd vriendelijk.

Bezoek zeker even Cynthia haar Facebook en Instagram, wedden dat je net zo enthousiast wordt als ik? Oh, en mocht je het je afvragen, dit is geen gesponsorde post. Gewoon puur enthousiasme!