Dublin is zo mooi! Het lijkt me leuk om per dag te beschrijven wat we hebben gedaan. Het was echt super leuk, we hebben zo veel gezien en gedaan! We komen zeker nog eens terug naar Ierland. In dit artikel lees je alles over onze avonturen. Mijn vriend heeft in ieder geval een heel geslaagd verjaardagscadeau gehad.

Woensdag

Eigenlijk begon het dinsdag allemaal, op mijn Facebookpagina heb je kunnen lezen dat ik een lichamelijke reactie kreeg op de spanning. Misselijkheid, koude rillingen en een katergevoel namen mijn lichaam over. Ik was zo bang dat ik ziek zou worden! Gelukkig verdween het in de loop van woensdagmiddag en hoe dichterbij alles kwam, hoe meer ik er naar uit keek.

Dublin

Om kwart voor vier kwam mijn vriend thuis, we aten een patatje en werden weggebracht naar Schiphol door zijn ouders. Uiteindelijk was er niks om zo gespannen over te zijn! We hebben even lekker geshopt en alles was ontzettend goed aangegeven. Iedereen was heel vriendelijk, echt zo fijn! Het vliegen was heerlijk, ik ben gek op vliegen. Het prachtige uitzicht maakte dat de vliegreis voorbij was voordat ik op de klok kon kijken. Eenmaal geland namen we een taxi naar het hotel en zochten we uiteindelijk om 12 uur ’s nachts nog naar wat te eten haha! De hotelkamer was schoon, lekker warm en de bedden lagen heerlijk!

Donderdag

We hebben eerst ontbeten in het hotel. De mevrouw die het ontbijt opschepte vroeg of ik een witte en een zwarte pudding wou. Nou ja, graag! Het zag er wat raar uit maar hee, wie ben ik om een puddinkje te weigeren? Ik nam een hap, slikte het door en wist het gelijk. Ik zat gewoon vlees te eten! Ik heb het teruggebracht, vlees eet ik namelijk al een hele tijd niet meer. Bluh. Toch wel een beetje gek volk, die Ieren, om vlees pudding te noemen.

Dublin

Na het ontbijt, de hash browns waren echt overheerlijk trouwens, zijn we de plek waar we verbleven gaan verkennen. Na een heerlijke kop warme chocolademelk zijn we met de bus naar Dublin gegaan. Het hotel staat in een voorstad van Dublin, lekker rustig en mooi in de natuur! In de bus kwamen we zo veel bezienswaardigheden tegen, dat we een beetje overdonderd waren. In Dublin hebben we in Kennedy’s heerlijk gegeten, om vervolgens de Lush op te zoeken. Deze week komt er nog een shoplog online.

Na zo’n vijftien kilometer te hebben gelopen besloten we dat het wel genoeg was.  In het hotel hebben we heerlijk gegeten, maar daarna zijn we snel gaan slapen. Vijftien kilometer lopen is enorm veel op een dag. Zeker als je het niet gewend bent!

Vrijdag

Op vrijdag nam ik een koud powerontbijtje, daar kon ik wel een ochtendje op teren! We besloten op vrijdag om de Powerscourt Waterfall te bezoeken, deze ligt ongeveer 25 kilometer van Dublin af. We hebben de bus gepakt naar een nabijgelegen dorpje, dwars door één van de mooiste plekjes die ik ooit heb gezien. Hier zagen we hoe heuvelachtig Ierland is, magisch gewoon!

Dublin

We namen een taxi vanaf een veel te chique hotel waar we per ongeluk belandde haha! Het was echt een prachtig vijfsterren hotel met een spa resort, en een romantisch uitzicht op de heuvels. We hebben een paar foto’s genomen van de waterval, daarna moesten we helaas al weer terug. We hadden nog graag even willen wandelen, maar de taxi wachtte maar 10 minuten op ons. De taxi dropte ons weer in het dorpje, waar we heerlijk hebben gegeten bij Enniskerry Inn. Een Ierse pub op zijn netst, zeg maar.

Na het eten zijn we teruggegaan naar Dublin. Op een belangrijk kruispunt was een bus kapot gegaan, waardoor het hele verkeer in Dublin vast liep. Na een tijdje rondgedwaald te hebben zijn we een taxi ingedoken, het was zo koud! De taxi bracht ons naar het hotel, waar we wederom heel goed hebben gegeten en een snookerwedstrijd hebben gekeken, haha! Dat klinkt misschien een beetje saai, maar het was heel gezellig om echt even tijd met zijn tweetjes door te brengen.

Zaterdag

In de ochtend wisten we gelijk dat we te laat waren voor het ontbijt, dus trokken we een plannetje voor de rest van de dag. Meerdere ideeën werden geopperd en vervolgens door de ander kritisch bekeken. Uiteindelijk besloten we naar Liffey Valley te gaan, een enorme shopping mall. Daar konden we brunchen, winkelen en een filmpje kijken. Een prima relaxte dag voor twee toch wel redelijk overprikkelde Nederlanders, haha!

Dublin

Liffey Valley was met de bus minder dan tien minuutjes prima te doen. We gingen eten bij Eddie Rocket, een soort van Amerikaanse jaren ’50 diner, maar dan gemoderniseerd. Het zag er echt super gezellig uit en er waren genoeg vegetarische opties op het menu. Het eten was heerlijk, maar wel aan de prijzige kant. Na Eddie Rocket zijn we nog wat wezen winkelen en  hebben we ons vooral heel erg laten overdonderen door de reusachtigheid van Liffey Valley. We hebben die avond lekker bij de McDonald’s gegeten, lekker slecht! Ook hebben we ’s avonds nog een drankje aan de hotelbar gedaan.

Zondag

Zondag moesten we helaas alweer terug. Op het vliegveld waren we al aan het brainstormen over ons volgende bezoekje naar Ierland, haha! Vol nieuwe indrukken en avonturen stapten we op het vliegtuig. Het was enorm mistig op de grond, maar 100 meter daarboven kwamen we ineens boven de mist. De zon ging wat onder en wow, ik heb nog nooit zoiets moois gezien, alsof er een wattendeken op de grond lag en werd verlicht door de zon. De vlucht ging voorspoedig, ondanks de zware weersvoorspellingen. De katjes waren heel blij om ons weer te zien! pb200032

Zou jij eens naar Ierland willen gaan? Ik lees het graag in de comments!