gezond

Het heeft even geduurd. Ik was flink van het padje, maar nu gaat het weer goed. In het artikel van vandaag vertel ik je alles over hoe ik weer gezond ging eten!

Hoe het allemaal begon.

Een half jaar geleden sportte ik nog zes keer in de week, at ik retegezond en was ik zo strak als de sportlegging die ik aan had. Maar ineens veranderde dat. Het begon allemaal bij het sporten. Ik liep drie keer in de week hard, en deed daarnaast nog eens drie keer in de week krachttraining. Ik voelde me intens gelukkig! Maar, er was geen vooruitgang. Ik kon drie kilometer hardlopen, maar ik kwam niet verder. Ook mijn gewichten kon ik niet zwaarder zetten. Het was frustrerend en demotiverend.

En omdat ik ook nog eens met mijn domme hoofd van de trap viel, ging het sporten helemaal niet meer. Het was een goed moment om een stap achteruit te doen en eens een goed potje zelfreflectie open te trekken. Vond ik het wel echt leuk? Ja, natuurlijk! Maar haalde ik er energie uit? Ja, ook dat! Werd ik er blij van? Nou, ja, wel van de resultaten, maar niet van de frustratie… Het heeft zo’n acht weken geduurd voordat ik een normale situp kon doen. En daar bleef het uiteindelijk bij.

Ook mijn eetpatroon werd losser, tot ik merkte dat mijn suikerverslaving weer helemaal terug was. Wekelijks zat ik aan de muffins gevuld met witte chocoladepasta, zakken chips en Kinder Bueno’s. Ik werd het niet zat, ik moest eten! Mijn maag protesteerde hevig tegen alle vetten die ik naar binnen werkte, maar tegen de tijd dat ik met mijn handen een verpakking openscheurde was ik dat alweer vergeten.

Er moest verandering komen, dat wist ik.

En dus volgde ik het nieuwe winterboek van The Green Happiness. Ik werd er niet gelukkig van. Om af te vallen moet ik 1350 kcal per dag eten, en volgens hun berekeningen moest ik dan de tussendoortjes laten liggen. En dat deed ik. Het gevolg was honger. Ik had de hele dag door honger, mijn maag was verschrikkelijk van streek doordat ik ging compenseren met vet en suiker.

Na vier weken stopte ik. Het had geen zin. Ik at vier dagen volgens The Green Happiness en de rest cheatte ik erbij. Ik voelde me zo ongelukkig, ik was ondertussen alweer vijf kilo aangekomen. Misschien niet veel, maar wel voor iemand die maar 164 centimeters op de meetlat heeft staan.

gezond

Na mijn verjaardag begon ik met mijn stage. Ik moet veertig uren in de week werken, en daarnaast heb ik ook nog eens 2,5 uur reistijd per dag. Er is geen tijd om naar de winkel te gaan en chips te kopen, of muffins met witte chocoladepasta. We bestellen onze boodschappen en halen deze op zaterdag op. Ik volg weer het eerste boek van The Green Happiness, maar dit keer wel met alle tussendoortjes. Ik voel me goed, fit, en heb geen honger. Eens in de week bestellen we patat, en daar blijft het voorlopig bij. Misschien dat ik deze week wel weer wat chipjes neem!

Mijn sleutel tot succes is dus structuur. Dit had ik vorig jaar ook, toen ik stageliep en begon met The Green Happiness. Hopelijk verlies ik die vijf kilo’s weer, zodat ik me tegen de tijd dat het zomer wordt weer lekker in mijn vel voel.

Eet jij gezond? Of ben je stiekem een echte snoeperd? Ik hoor er graag alles over in de comments!